Prix: Entrée libre
90, avenue Vincent-d'Indy
Montréal (QC) Canada  H2V 2S9

Cet atelier est destiné aux jeunes chercheurs qui doivent interagir dans leur recherche avec les membres des Premières Nations.

L’objectif de l’atelier est de donner une formation orientée vers la recherche en contexte autochtone avec des notions de géographie, histoire, culture et éthique. Les étudiants vont acquérir des connaissances qui leur permettront d’améliorer la qualité de leurs interactions avec les Autochtones.

L’atelier sera donné par professeure Marie-Pierre Bousquet, département d'anthropologie, Université de Montréal.

Si vous voulez assister, vous êtes priés de contacter Dana Simon (df.simon@umontreal.ca) pour réserver votre place.

(English version)

First Nations of Quebec: presentation, issues, research.

This workshop is intended for young researchers who must interact in their research with members of First Nations. The objective of the workshop is to give a training oriented towards research in Aboriginal context with notions of geography, history, culture and ethics. Students will acquire knowledge that will improve the quality of their interactions with Aboriginal people.

The workshop will be given by Professor Marie-Pierre Bousquet, department of anthropology, Université de Montreal.

This workshop is in French. Please register by emailing to Dana Simon (df.simon@umontreal.ca).

Les Premières Nations du Québec: présentation, enjeux, recherches