Débute à
S1-139
2940, chemin de la Polytechnique
Montréal (QC) Canada  H3T 1J7

Saeed Qureshi (Principal at PharmacoMechanics) est l’invité de la professeure Fahima Nekka dans le cadre des séminaires communs des axes « Pharmacométrie et pharmacothérapie » et « Formulation et analyse du médicament » de la Faculté de pharmacie.  Le 21 mars prochain,  le Dr Qureshi donnera à la Faculté un séminaire, dont vous trouverez tous les détails sur le lien ci-dessous.  Ci-dessous, une courte biographie du conférencier :

Dr. Qureshi has extensive (30+ years) working experience, as a research scientist, with a regulatory agency (Health Canada). He is an internationally known expert on the subject and maintains a full command in the areas of drug dissolution testing, pharmacokinetics, biopharmaceutics and analytical chemistry as related to animal and human studies for developing and evaluating pharmaceutical products.

Since 2015 Dr. Qureshi has been working as an independent consultant. A detailed description of his expertise and the services he provides may be obtained from his website (www.pharmacomechanics.com).

Bienvenue à tous!

Lien de l'annonce

Establishing quality of pharmaceutical products : Addressing some serious illusions!